fredag 22. februar 2013

Lift off!

Time to pick up some weights :-)
 
 
Apparently you have to lift weights to lose weight, so here goes! Etter en ufrivillig treningspause på to dager (med unntak av en pilates session), pga bihuletrøbbel, var jeg i dag endelig i såpass form at fredags-zumbaen var gjennomførbar! :D

Det var stille på senteret, så etter zumbaen benyttet jeg sjansen til å be om hjelp til å sette opp et styrkeprogram. Jeg har jo hørt at det er lurt å trene styrke om man vil øke forbrenningen, og dessuten er det jo fint med litt definerte muskler også. :-) Jeg er ikke superkeen på styrketrening, men tenker at 30-40 minutter etter zumba mandag og fredag bør jeg kunne sette av til dette. Den hyggelige treneren som hjalp meg med programmet mente jeg burde trene styrke 2 x/uka for å se fremgang, så dette blir spennende. Jeg er iallefall ikke mye sterk ennå.... Klarte såvidt å trekke 7,5 kg på triceps-maskina :P
 
 
Nå synes jeg jeg har ganske god kontroll på trening. Jeg driver stort sett bare med ting jeg liker og har ennå ikke gruet meg en gang til å dra på gymmen. Tvert imot så har jeg blitt helt frelst på zumba, og gleder meg vilt til neste dansetime!
 
Nå er det faktisk bare maten det står på. Jeg er fortsatt litt vel sløv med veiing og også sunne valg. Har dessverre funnet mange fine alternativer til sjokkis når jeg får lyst på noe godt, og med vinterferie som unnskyldning blir det nok også litt mer enn til vanlig.
 
Dagens vekt: 67.5 :P
Sum totalt: - 1.6

1 kommentar: