tirsdag 3. januar 2012

Nitwit melder seg...


Hedersnavnet er rykende ferskt og dåpsmor var selvsagt min store stolthet og eneste datter...

I tidlig bursdagsgave fikk jeg nemlig en Monark homeline crosstrainer 517X fra hele familien...
Bakgrunnen for tittelen er dagens overivrige startøkt med rask gange på nivå 5:
det holdt i tre minutter.





They must really love me, som det heter.

Kommer tilbake med veing i morgen, om jeg finner vekta.






Fant dette på nett,
- I Forms råd for nybegynnere:
Dag 1 (f.eks. Onsdag)

3 min. oppvarming
Tren med stigende intensitet.

15 min. moderat tempo
Tren i et tempo der du kan snakke samtidig.

3 min. rolig tempo
Nedvarming i gåtempo.

21 min til sammen

Dag 2 (f.eks. Fredag)

3 min. oppvarming
Tren med stigende intensitet.

14 min. intervalltrening
30 sek så fort du kan. 1,5 minutter i rolig tempo.

Gjenta intervallene 7 ganger.

3 min. rolig tempo
Nedvarming i gåtempo

20 min til sammen

Dag 3 (f.eks. Søndag)

3 min. oppvarming
Tren med stigende intensitet.

10 min. moderat tempo
Start med så tung belastning som mulig. Tråkk til skikkelig.

Når du syrer til i bena, tar du av litt belastning og fortsetter til bena blir tunge igen. Ta av litt belastning igjen osv.

Slik fortsetter du i 10 minutter.

5 min. moderat tempo
Hold belastningen fra før i 5 minutter.

3 min. rolig tempo
Nedvarming i gåtempo

21 min til sammen


Vet ikke om de helt har tatt høyde/bunn
for akkurat mitt nivå, men.

I'll be back!

Eva Mari :)





4 kommentarer:

  1. Heeey, nitwit! You made it! :-)

    Neida, hei mamma :) Så bra at du joiner! Digger bildet forresten. LOL. Alle kan vel gå litt hardt ut av og til. Den opptreningsgreia ser ok ut også, selv om jeg må innrømme at jeg selv er skikkelig dårlig på å få trent intervall. Har jo hørt at det er det som er greia.

    Lykke til med veiings i morgen ;-)

    Vet ikke om pappa sa det, men vi tenkte å legge sammen tapte kg den første hver måned og forsøke å slanke bort et helt menneske før sommeren! :-D Blir spennende den 1. februar :-)

    SvarSlett
  2. Fant ikke vekta under senga da jeg sto opp, men papa vet muligens hvor den er...
    Tror det skal gå veldig bra å få slanket bort et stykk menneske når han og jeg er med på dette: dere andre hadde kanskje klart et halvt lite et? ;)

    SvarSlett
  3. Heia, Eva!
    Intervall er tingen! YAY! :)

    SvarSlett
  4. Iler til med å tilstå at jeg nok først må få på plass småtrim uten akutt fare for fatalt utfall... ;)

    SvarSlett