onsdag 7. april 2010

COFFEE...I GOTS TO HAVE IT! (DAG 2)

Allerede etter en dag har jeg lært noe veldig viktig: Om man bøtter nedpå med svart kaffe til daglig kan man ikke slutte brått ustraffet. Som angitt i detox-planen skulle man ikke konsumere te eller kaffe i løpet av de sju dagene kuren pågikk. Etter en halv dag uten java begynte abstinensene å vise seg. Først ble jeg bare ikke ordentlig våken og deretter satte hodepinen inn. På ettermiddagen var den overveldende og da jeg la meg var det grusomt. I morges var den fortsatt til stede og etter 2 paracet holdt den ennå stand. Jeg googlet kaffe-hodepine og fant følgende: Det er bare to ting som hjelper mot kaffe-hodepine; å vente 2-7 dager til den gir seg, eller å drikke kaffe! Jeg valgte det siste:) Jeg nyter nå min tredje kopp på to timer, hodepinen er snart en saga blott og energinivået har tatt seg betraktelig opp. Yay!

Det ble dessverre ingen trening på meg i går pga koffeinmangel, men ellers gikk alt etter planen. Masse frukt og grønt (til og med til middag) + litt naturell yoghurt med honning. Nam nam :) To Ryvita med makrell var den eneste brødmaten som ble fortært i går. Og jeg drakk sikkert 2,5-3 liter med vann alt i alt. Jeg fant også ut at varmt vann med kanel i er skikkelig digg! ;-)

I dag har det ikke blitt så mye vann ennå, så jeg får vel snart hive i meg noen liter. Havregrøt med blåbær (Quaker) og appelsinjuice til frokost og eple + appelsinjuice til lunsj er jeg fornøyd med. Til middag blir det bakt torsk med grønnsaker :)

Når hodepinen gir seg 100% må jeg skvise inn litt trening også, når jeg bare får gravd frem trenings-dvd'ene som ligger i esker under trappa. Heh heh.

Dagens tips til koffeinslavene blant oss: Vann er vel og bra, men uten kaffe kommer du ingen vei! :)



~*Linda*~

1 kommentar:

  1. Det hørtes da heeelt forferdelig ut... :S
    Bra du er bedre!

    Stor klem fra meg :D

    SvarSlett